Gratis bezorging in NL vanaf €50,-

Garantie & Klachten

Garantie & Klachten

"Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info "@" emmenmode.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."

Alle artikelen zijn verzekerd tegen materiaal en fabricage fouten indien de koper een bewijs van aankoop kan overhandigen en binnen de wettelijke garantie termijn. De garantie termijn verschilt per soort product omdat bepaalde producten meer aan slijtage onderhevig zijn dan andere. De wettelijke garantie termijn waar binnen een fabrikage of product fouten niet hoeft te worden bewezen is 6 maanden. Na 6 maanden is het aan de koper om aan te tonen dat de fabrikage of product fout al aanwezig was op het moment van aankoop. Wij kunnen geen garantie geven als artikelen anders zijn gebruik als het doel waarvoor ze zijn gemaakt. Twijfelt u of heeft u te maken met een klacht? Aarzel dan niet en schrijf ons met uw probleem. Klachten kunt u naar onderstaande adres sturen. Uw klacht wordt bij binnenkomst zo snel mogelijk in behandeling genomen u kunt ons ook een e-mail bericht sturen via het contact formulier waarna wij zo spoedig mogelijk naar u zullen reageren.


Niet onder reclames & klachten vallen:

  • Beschadigingen van buitenaf waarneembaar op het bovenmateriaal
  • schoenen welke door iemand anders zijn bewerkt cq aangepast of gerepareerd
  • Gevolgen door overmatige transpiratie
  • Inwerking van vocht 
  • Inwerking van hitte van buitenaf
  • Slijtage van zolen en hakken
  • Het barsten van lakleer;
  • Het loslaten van de toplaag bij kunstleer ( tenzij er sprake is van productie fout )
  • Defecte ritsen*;
  • Het kaal worden van harige materialen zoals pony;
  • Loslaten van Kraaltjes, Studs, Pallets op schoenen en tassen
  • Verkeerd gebruik van onderhoudsmiddel
  • Stoffen schoenen gewassen in de wasmachine
  • Het afgeven van schoenen
  • en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken welke de verkoper niet kan worden verweten.

    Speciaal bij kinderschoenen:
  • Kalen neuzen
  • Het doorslijten van de neuzen;
  • Defecte ritsen*;
  • Het los raken van onderdeeltjes zoals, bloemtjes, kraaltjes, steentjes en bedeltjes
  • Lampjes (bij kinderschoenen)
  • Een stuk getrapte hielpartij (dit wordt meestal veroorzaakt door het niet op normale wijze openen en sluiten c.q. aan- en uittrekken van de schoenen).

* voor ritsen gelden de volgende (coulance) voorwaarden.

  • 1 maand garantie
  • tot 3 maanden 50%
  • na 3 maanden kostprijs/reparatie voor eigen rekening


Klachten los je samen op, dat betekend dat ook wanneer het geen echte klacht is wij zullen trachten (voor zover mogelijk en binnen redelijkheid ) voor u het probleem te verhelpen. In een dergelijk geval kan het voorkomen dat de door ons gemaakte (inkoopkosten) aan u worden doorberekend.

Emmen schoenen
Winkelcentrum Woensel 12
5625 AA Eindhoven
Nederland, Europa